CRM systémy
CRM (řízení vztahů se zákazníky) je databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících a potenciálních zákaznících firmy. Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky.
V dnešní době marketingoví odborníci čím dál více hovoří o tom, že je třeba změnit orientaci z produktů na zákazníky. Koneckonců je to právě zákazník, kdo přináší peníze. Každá společnost se zabývá těmito problémy:
- Udržení stávajících zákazníků
- Porozumění zákazníkům
- Schopnost jim naslouchat
- Identifikace klíčových procesů
- Zvyšování spokojenosti zákazníků při zlepšování klíčových procesů
- Tvorba marketingové strategie k udržení stávajících zákazníků a získání zákazníků nových
- Schopnost oslovit nové zákazníky
Klíčem pro úspěšnou CRM iniciativu jsou správná a konzistentní data zákazníka přístupná on-line v celé IT infrastruktuře. Důležité je si uvědomit, že řešení CRM se dotýká prodeje, servisu i marketingu, a to při udržování spokojenosti zákazníka. Řízení vztahů se zákazníky je totiž strategie, která se orientuje na vybudování a podporu dlouhotrvajících vztahů se zákazníky.
CRM systém vytváříme vždy zákazníkovi na míru na základě jeho požadavků, tj. snažíme se o co možná nejmenší nutnost vyplňování a zobrazování věcí, které zákazník nepotřebuje - výsledkem je naprosto jednoduché řešení bez zbytečného obsahu.
Realizovali jsme například následující moduly:
- Zákazníci – obsahuje veškerou agendu spojenou se zákazníky a potenciálními zákazníky (návštěvy, schůzky, telefonáty, úkoly, dokumenty a další). Modul může pracovat nejen s existujícími zákazníky společnosti (napojení na ERP), ale umí také pracovat s potenciálními zákazníky získanými např. z různých veřejných zdrojů nebo databází nabízenými třetími firmami. Může obsahovat i modul pro tvorbu nabídek a objednávek.
- Dodavatelé – obsahuje veškerou agendu spojenou s dodavateli, příp. potenciálními dodavateli (návštěvy, schůzky, telefonáty, úkoly, dokumenty a další).
- Projekty – je možnost napojení veškerých činností nejen k zákazníkovi nebo dodavateli, ale také ke konkrétnímu projektu, který má nějaký životní cyklus a workflow.
- Zboží – seznam a informace o nabízeném sortimentu (např. včetně technických manuálů, obrázků zboží a dalších).
- Přehledy – souhrnný modul obsahující na jednom místě v přehledné formě činnost jednotlivých obchodních zástupců. • Plán návštěv – plánování návštěv pro jednotlivé obchodní zástupce po regionech, opakující se návštěvy podle přesně definovaného kalendáře nebo váze konkrétního zákazníka.
- Kalendáře – modul pro přehledné zobrazení nesplněných úkolů s možností delegování a vytváření nových úkolů na jiné osoby v rámci organizace ve formě kalendáře, který je možné synchronizovat se sdíleným serverovým kalendářem (např. pro Outlook).
- Dovolená – modul pro žádosti a schvalování dovolené a nepřítomnosti ve firmě.
- Kampaně – marketingové kampaně s možností vytváření hromadných emailů včetně html editoru.
- Vyhodnocení – Plány – možnost vytváření plánů a jejich sledování v návaznosti na skutečné hodnoty.
- Vyhodnocení – Statistiky – statistické zobrazení prodejů.
- Uživatelé – seznam uživatelů, přístupová práva, změna hesel a další.
- Dokumenty – souborový manager pro přístup k souborům v centrálním firemním úložišti včetně možnosti definování práv k jednotlivým adresářům (čtení, zápis, změna, ...)
- Sloučení zákazníků – v případě, že uživatel má přístup jen ke svým zákazníkům, může dojít k situaci, že jeden záznam vytvoří současně 2 uživatelé a pak je možnost veškerou aktivitu provedenou na více záznamech sloučit do jednoho.
- Nabídky – možnost vytváření nabídek pro konkrétního zákazníka. V tomto případě, pokud se jedná o existujícího zákazníka v ERP systému, přebíráme konkrétní cenotvorbu a vzhled výsledné nabídky (design) z ERP systému. V případě potenciálního zákazníka, který není v centrálním ERP systému, se většinou využívá nějaký univerzální ceník.
- Objednávky – možnost vytváření objednávek pro konkrétního zákazníka. V tomto případě, pokud se jedná o existujícího zákazníka v ERP systému, přebíráme konkrétní cenotvorbu a vzhled výsledné nabídky (design) z ERP systému. V případě potenciálního zákazníka, který není v centrálním ERP systému, se většinou využívá nějaký univerzální ceník. V případě vytvoření objednávky na potenciálního zákazníka může dojít i k založení zákzaníka do ERP systému automaticky, nebo na vyžádání obsluhy.
- a mnoho dalších
Současně není problém CRM řešení vytvořit jak pro webové prohlížeče, tak i jako desktopovou aplikaci s možností on-line/off-line komunikace stejně jako nativní aplikaci pro Android zařízení.
|
|
Přínosy pro firmu
Zavedením CRM systému získáte komplexní přehled o činnostech jednotlivých zaměstanců.
- získat úplný přehled o podniku pomocí jednoho přesného zdroje pro všechna kritická aktuální podniková data.
- poskytnout podnikovým uživatelům okamžitý přístup k informacím, které potřebují k odvádění kvalitní práce.
- rozšiřovat podnik a zákaznickou základnu pomocí webových funkcí z oblasti CRM a e-commerce.
- kompletní přehled o zákaznících v prodeji, distribuci a financích pomáhá nalézt nové způsoby, kterými můžete zákazníkům sloužit rychleji a lépe.
- převzít aktivní kontrolu nad podnikem pomocí automatických upozornění, pracovních postupů a možnosti reagovat na důležité události v podniku a potřeby zákazníků. Zbavte se časově náročných a neefektivních preventivních kontrol.
- zjednodušit provoz integrací klíčových podnikových procesů, například z oblasti prodeje, nákupu, skladu a financí, čímž budou eliminovány duplicitní záznamy a chyby..
V případě zájmu neváhejte nás požádat o nezávaznou prezentaci.
|